Изпълнител на договора е "Шкода", а първият влак трябва да дойде у нас в рамките на две години, каза служебният министър на транспорта Красимира Стоянова.
Договорът е за над половин милиард лева, които се осигуряват по Националния план за възстановяване и устойчивост.
До 160 километра в час могат да развиват новите мотрисни влакове, а на въпрос на БНР дали релсовата инфраструктура позволява тази скорост, министър Красимира Стоянова отговори: "Предварително са извършени необходимите анализи и железопътната ни инфраструктура е в състояние да поеме този подвижен състав".
Уточняващият въпрос, че 40 километра в час попадат в обещанието до 160 километра в час, беше посрещнат с усмивха, но без отговор.
"Мотрисите ще обслужват пътниците по най-дългите направления в страната - София-Русе, София-Варна и София-Бургас", поясни министър Стоянова.
"Освен доставката на подвижен състав - 20 електрически мотрисни влака, договорът предвижда и 15-годишна поддръжка, както и обучение на персонала", допълни транспортният министър.
Има възможност чрез анекс да се закупят още пет влака с национално финансиране, стана ясно по време на церемонията, на която присъства и служебният премиер Димитър Главчев.
"20 години не са закупувани влакове в България. Тук има съвпадение на числа - 20 мотрини, 20 години. Дано следващите не ги купим след 100 години, за да са 100", каза Главчев.
Links
[1] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/shkoda
[2] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/dostavya
[3] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/elektricheski
[4] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/motrisi
[5] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA
[6] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%B1%D0%B4%D0%B6