liberta.bg
Published on liberta.bg (https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg)

Каталог > Скандално: Таксиджии цакат туристите на Летище Бургас и не издавт касов бон, контрольор на "Бургасбус" нарича пътниците "телета"

Позволявам си да споделя с Вас, получено по ел. поща писмо от дата 26.06.2025 год. в 16.30 часа. Умишлено съм заличил имената на цитираните таксиметровите компании с многоточие, защото вярвам, че не всички водачи на таксиметров автомобил от тези компании трябва да понасят негативите от поведението на своите колеги, пише до медиите омбудсманът на Бургас Тодор Стамболиев.

Ето го и текста:

„Здравейте, Пиша Ви във връзка с изключително неприятна ситуация, която преживяхме с моята приятелка днес на Летище Бургас. След пристигането ни, бързахме да стигнем до Автогара Юг и потърсихме такси от стоянката пред летището. На място имаше само две коли на фирма .......... такси. Попитахме първия шофьор дали може да ни закара до Автогара Юг и дали е възможно плащане с карта. Отговорът беше "не", като той настоя, че приема само в брой, и ни предложи фиксирана цена от 40 лв. без да се включи апарат. Попитахме дали може да ни бъде издаден касов бон, тъй като ни е необходим за служебен отчет. Отговорът беше: "Не. Хванете си автобуса, ако искате касова бележка." Вторият шофьор от същата компания отговори по същия начин – отказ да издаде касова бележка. Малко след това пристигна такси на ....... Такси, което тъкмо беше оставило клиенти на летището. Попитахме дали може да ни закара, но шофьорът обясни, че трябва да се направи заявка по телефона и че не може да ни вземе от стоянката, тъй като тя била "запазена" за ............ Такси, с които той не искал конфликт – въпреки че те вече ни бяха отказали услуга. Подадохме заявка по телефона до ..............., при което дойде втори автомобил. При новия опит да се качим, отново попитахме за касов бон и получихме отговор, че "не може да се издаде бон за точната сума", а по желание – два отделни бона, но отново неофициални. Шофьорът и диспечърът бяха обявили фиксирана цена от 30 лв. до Автогара Юг – отново без апарат, без таксиметрова тарифа и без легитимен документ за извършена услуга. Последва нов опит да се свържем с ............Такси, от които обещаха да изпратят кола, в която ще можем да платим с Revolut и евентуално да получим бон ...

Ситуацията е още по-притеснителна, като се има предвид, че това се случва на входна точка за града – международно летище. Ние сме българи, но не мога да си представя какво впечатление оставя това поведение у чуждестранните туристи. Това не само уронва престижа на Бургас като туристическа дестинация, но създава и условия за сива икономика. В крайна сметка се наложи да се откажем от такси и да използваме автобус. За съжаление, там преживяхме втора неприятна ситуация, за която вече съм подала сигнал до „Бургасбус".  Кондукторката на линия 15, посока Сарафово – Бургас, се държа грубо и обидно към две чуждестранни момичета, които не говореха български. Тя им повиши тон, нарече ги „телета" и отказа да ги качи в автобуса, след като те не разбраха какво иска от тях. Когато се опитах да обясня, че момичетата са туристки и не разбират езика, тя ме нападна словесно и заяви, че „да се научат на български", защото това е България. Отново – подчертавам, че не е проблемът в това, че не говори чужди езици перфектно, а в нагласата, отношението и липсата на всякаква емпатия към хора, които посещават нашия град."

Основния контролен орган по Наредба №34 за таксиметров превоз на пътници е Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", органите на  МВР и  Кмета на съответната община и оправомощени от него длъжностни лица. Надявам се с ваша помощ да се даде повече гласност, с надеждата контролните органи да се самосезират и извършат своята проверка, не защото имам лично отношение към упражняващите таксиметрова дейност, а защото подобно поведение рефлектира пряко както върху целия сектор, така и върху имиджа на Бургас и Р. България - пяснява общественияв посредник Тодор Стамболиев.

Тагове: летище Бургас [1], сива икономика [2], туристи [3], бургасбус [4], контрольор [5]

Liberta.bg

Стоян Тончев

Таня Анастасова

Светла Асенова

Полезни връзки
  • За реклама
  • Контакти
  • Подкрепете свободата на словото
  • Изработка на сайт от Artwebdesign.bg.

    Source URL:https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/skandalno-taksidzhii-cakat-turistite-na-letishche-burgas-i-ne-izdavt-kasov-bon-kontrolor-na

    Links
    [1] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/letishche-burgas [2] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0 [3] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8 [4] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/burgasbus [5] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/kontrolor