liberta.bg
Published on liberta.bg (https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg)

Каталог > Мартин Димитров: Създават се бухалки срещу бизнеса

Това е страшна глупост! Държавни магазини имаше по времето на Тодор Живков

Създават се бухалки срещу бизнеса! Така Мартин Димитров, депутат от ПП-ДБ, член на Комисията по бюджет и финанси, коментира пред БНР промените в Закона за въвеждане на еврото, чрез които се увеличават санкциите за нелоялни търговци и правомощията на държавата и контролните органи да се намесват пряко на пазара. В законопроекта са заложени промени, на които бизнесът трябва да отговаря от 8 август.

"Има текстове, които са скандални. Какви са способностите на Комисията за защита на потребителите да следи ценообразуването в цялата страна, да проверява и да налага санкции до 2% от оборота?!

Дават се правомоция на МС при прекомерно нарастване на цените да въвежда всякакви мерки, както е в диктатурите - да налагат тавани на цените, да фиксират надценки. Подобна власт не трябва да има нито едно правителство в парламентарна република!

Когато се прави полицейска държава с такива огромни правомощия, за да се бори спекулата, цените се вдигат".

Хърватия пробва всички подобни леви мерки и се провали в намаляването на цените, обясни още Димитров предаването "Преди всички".

"Те пробваха и нещо, което сега се въвежда и при нас, но не по най-добрия начин - т..нар. турбо конкуренция. Търговските вериги всеки ден ще съобщават цените на КЗП и тя ще ги обощава в сайт."

Димитров посочи, че в Хърватия такава информация се изнася на ежедневна база, а у нас предложожението е това да се прави веднъж седмично.

"Правилното решение е да има такъв сайт и той да доведе до повече прозрачност".

Той обърна внимание и на факта, че в законопроекта е посочено, че от 8 август до края на годината бизнесът не може да вдига цените, освен ако това не се обоснове с икономически фактори.

"Опасявам се, че бизнесът ще бъде разделен от правителството на "добър" и "лош" и ще започнат да атакуват "лошия". Този законопроект е един от най-обезпокоителните".

Това, което може да овладее цените, е самият пазар, отбеляза Мартин Димитров.

Той коментира намерението за създаване на "Магазини за хората".

"Това е страшна глупост! Държавни магазини имаше по времето на Тодор Живков и Жан Виденов и не помогнаха за по-добри цени. Създадоха проблеми и разходи. Никой в целия ЕС не е правил държавни магазини с цел намаляване на цените".

Тагове: Мартин Димитров [1], бизнес [2], регулации [3], мерки [4]

Liberta.bg

Стоян Тончев

Таня Анастасова

Светла Асенова

Полезни връзки
  • За реклама
  • Контакти
  • Подкрепете свободата на словото
  • Изработка на сайт от Artwebdesign.bg.

    Source URL:https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/martin-dimitrov-szdavat-se-buhalki-sreshchu-biznesa

    Links
    [1] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2 [2] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81 [3] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/regulacii [4] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B8