liberta.bg
Published on liberta.bg (https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg)

Каталог > Започна предизборната кампания за предсрочния парламентарен вот на 2 април

14 партии и 7 коалиции са регистрирали 5 621 кандидати за депутати, а в няколко района са издигнати и независими кандидати

Предизборната кампания в изборите за народни представители на 2 април започна в полунощ и ще приключи в 24 часа на 31 март, предаде БНР.

14 партии и 7 коалиции са регистрирали 5 621 кандидати за депутати, а в няколко района са издигнати и независими кандидати.

Изборният кодекс изисква предизборната кампания да се води на български език, а гражданите, партиите, коалициите, инициативните комитети, кандидатите и застъпниците имат свобода на изразяване и на предизборна агитация в устна и писмена форма на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги.

Предизборните събрания са публични. За реда при провеждането им отговарят организаторите и органите на МВР.

Кампанията в медиите се води в печатни издания, в такива разпространявани чрез електронната съобщителна мрежа и в онлайн новинарски услуги и информационни агенции. Не са медийни услуги социалните мрежи - Фейсбук, Туитър и други, както и личните блогове.

При излъчване, публикуване и разпространение на платени форми на отразяване на предизборната кампания доставчиците на медийни услуги ги отделят чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак, който съдържа надпис или звуково съобщение, че материалът е платен.

Забранява се унищожаването и заличаването на агитационни материали, публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на такива, които застрашават живота и здравето на гражданите и пречат на безопасността на движението.

Забранено е разпространяване на агитационни материали, които накърняват добрите нрави, честа, достойнството и доброто име на кандидатите за депутати.

В агитацията не могат да се ползват герба и знамето на Република България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения, като религиозните ритуали не са агитация. А такава не може да има в държавния и общински транспорт и в държавните и общински учреждения и фирми.

В търговската реклама също не трябва да има политически внушения.

БНР и БНТ предоставят на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, радиовреме и телевизионно време за безплатни диспути по предварително съгласувани теми с продължителност не по-малко от 240 минути.

Тагове: избори [1], Парламент [2], кампания [3], партии [4], коалиции [5], кандидати [6]

Liberta.bg

Стоян Тончев

Таня Анастасова

Светла Асенова

Полезни връзки
  • За реклама
  • Контакти
  • Подкрепете свободата на словото
  • Изработка на сайт от Artwebdesign.bg.

    Source URL:https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/zapochna-predizbornata-kampaniya-za-predsrochniya-parlamentaren-vot-na-2-april

    Links
    [1] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8 [2] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82 [3] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F [4] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B8 [5] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BA%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%B8 [6] https://xda37mtjsp83u3ba.liberta.bg/tags/%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B8